Sovmorgon gillas av Pensionerstanten!

Idag fredag. Upp tidigt och plugga? Jo, det var min tanke. Jag vaknade av mig själv vid halv nio på morgonen och tänkte: vad skönt, jag är utvilad. Sen kom den lilla latmasken krypande och intalade mig att jag borde sova lite till eftersom att jag var ju lite trött. Somnade om och vaknade igen knappt en timme senare. Gick upp. Hämtade den fenomenalt tråkiga och uruselt översatta boken Ledning & Organisation av Clegg m.fl. och lyckades läsa en halv sida innan jag åter igen sov. Vaknade av att telefonen ringde halv tolv och tvingade fram lite röst innan jag svarade.
Sedan dess har jag varit vaken, hunnit med att plugga spanska och ska nu lite motvilligt sätta tänderna i Clegg igen. Fy.
Jag kanske struntar i sista kapitlet och börjar skriva istället. En dåligt skriven bok kan verkligen ta död på ett relativt intressant ämne.

 

Back to school
/Pensionerstanten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0